lauantai 31. maaliskuuta 2012

27. Kohtele minua hyvin

Tämä teksti ei ole omaani, vaan internetin ihmeellisestä maailmasta löydetty.
---


"Kohtele minua hyvin,
sitten kun en enää muista nimeäni.
Sitten kun tämä päivä on sekoittunut eiliseen.
Sitten kun aikuiset lapseni
ovat kasvaneet muistoissani pieniksi jälleen,
sitten kun en enää ole tuottava yksilö,
kohdelkaa minua silloinkin ihmisenä.
Välittäkää minusta,
antakaa rakkautta,
koskettakaa hellästi.
Kello hidastaa,
eräänä päivänä se pysähtyy kokonaan,
mutta siihen on vielä aikaa.
Antakaa minulle arvokas vanhuus."

- Tuntematon -
---
‎"Behandla mej väl
då när jag ej längre minns mitt namn
Då när idag blandas ihop med gårdagen,
då när mina vuxna barn i mitt minne har blivit små igen,
då när jag ej mera är en produktiv individ,
behandla mej även då som en mänska.
Bry er om mej,
ge kärlek,
berör ömt.
Klockan saktar ner,
en dag så stannar den helt,
men tid finns ännu.
Ge mej en värdig ålderdom."

- Okänd -
---
"Treat me well,
when I remember my name no more.
When today is mixed with yesterday.
When my adult children in my mind are small again,
when I am no more a productive individual,
treat me also then as a human.
Care about me,
love me,
touch me softly.
The clock slows down,
one day it stops completely,
but there is still time.
Give me a dignified old age."
- Unkonown -
---
HAP
internetääliö

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti